Corner 2 Corner

Corner 2 Corner

Manny Pacquiao beismerte, hogy drogozott fiatalon

2016. október 05. - C2C

A novemberben visszatérő Fülöp-szigeteki klasszis őszintén beszélt korábbi nehézségeiről. Nincs miért bocsánatot kérnie, és hűen támogatja kétes megítélésű elnökét. 

pacquiao-duterte.jpg

Manny Pacquiao november 5-én tér vissza a kötelek közé, ahol újra világbajnoki címért bokszolhat a WBO váltósúlyú bajnoka, Jessie Vargas ellen. Nemrég azonban a filippínót nem csak a visszatérésről és az ökölvívásról kérdezték, hanem múltjáról, politikai nézeteiről és viszonyáról az ország elnökével. 

Pacquiao márciusban jelentette be a visszavonulását, májustól pedig tagja a Fülöp-szigeteki szenátusnak, hogy ne csak a ringen belül, hanem azon kívül is harcoljon hazája helyzetének javításáért. Azt tudjuk, hogy a visszavonulás nem tartott sokáig, politikai karrierje viszont a felkészülése mellett is elsőbbséget élvez. A bunyós az edzőtábornak csak a legvégét fogja Los Angelesben elvégezni, addig trénere, Freddie Roach látogat a Fülöp-szigetekre, hogy amikor tanítványa végzett a szenátori teendőkkel, még izzadjon néhány órát bokszkesztyűkkel a kezén is. 

A Fülöp-szigetek elnöke jelenleg az a Rodrigo Duterte, aki korábban háborút hirdetett a kábítószer terjesztők, fogyasztók és lényegében mindenki ellen, aki drogokkal érintkezik. Duterte nem válogat a módszerekben, aminek az eredménye már több, mint háromezer halott a Fülöp-szigeteken, akikkel a rendőrség vagy Duterte saját kivégzőosztaga végzett az elnök parancsára. 

És ez hogyan kapcsolódik a nyolc súlycsoportban is világbajnoki címet szerző, és a szenátusban aktívan tevékenykedő bunyóshoz. Hát úgy, hogy Pacquiao beismerte, korábban ő is kipróbált különböző kábítószereket.

Nem bújok el a tények elöl, hogy korábban én is kipróbáltam a drogokat, de 15, talán 16 éves lehettem. Szívtam marihuánát és shabut is. Az elnök nem tud a kábítószeres élményeimről, pedig kipróbáltam mindent. Ő mindenkinek ad egy lehetőséget, aki meg szeretne változni.

A marihuánát bár a bokszolók között is büntetik, Duterte pedig még inkább, de nem is a néhány füves cigi az érdekes, hanem a shabu, ami a Fülöp-szigetek egyik helyi jellegzetessége. A cucc a kristály meth egy igen erős és addiktív verziója, melynek a szigetországban több milliós fogyasztótábora van. Pacquiao ugyanakkor állítása szerint igaz, hogy sok mindent kipróbált, de nem vált függővé, ezért nem is kell elnézést kérnie senkitől.

Miért is kellene elnézést kérni? Semmi rosszat nem tettem, ráadásul soha nem váltam függővé.

A filippínónak más élvezetekkel is meggyűlt a baja az évek során, de mára minden nehézségből sikerült kilábalnia, és örülne, ha a saját példájából mások is tanulnának.

Mindenki tudja, hogy ittam, szerencsejátékoztam és több nőm is volt, de beláttam, hogy ezek bűnök, ezért mindent abbahagytam. Biztos vagyok abban, hogy amit tettem mindenki számára inspirációként hathat. Minden embernek megvan a lehetősége, hogy előröl kezdje a dolgokat. 

De, akkor Pacquiao hogyan nem kerülhetett még fel az elnök feketelistájára? A válasz roppant egyszerű: rendkívül jó kapcsolatot ápolnak egymással. 

Pacquiao és Rodrigo Duterte nagyon régóta ismerik egymást, egymáshoz közeli településeken éltek, amikor Pacquiao még csak a szárnyait bontogatta, és Duterte a bunyós meccseinek szervezésében is segédkezett, sőt még anyagilag is támogatta, az akkor rendkívül szegény és hánytatott sorsú bunyóst.

Az alig egy hónap múlva visszatérő klasszis szerint kapcsolata az elnökkel már-már testvéri, éppen ezért teljes vállszélességgel támogatja, és szerinte másoknak is ezt kéne tenni.

Amit Duterte próbál csinálni, az nem más, minthogy segít az embereken, valamint megpróbálja belevésni a szívükbe és az eszükbe, hogy tisztelned kell a hazád törvényeit. 

 

(Ha tetszett a cikk, és még jobban megismerné az ökölvívás világát, kövesse az oldalt a Facebookon is.)

A bejegyzés trackback címe:

https://corner2corner.blog.hu/api/trackback/id/tr7111758451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása